Συμβουλές διατροφής

Μύθοι και Πραγματικότητα

Ο ΑΝΑΝΑΣ ΛΙΩΝΕΙ ΤΑ ΛΙΠΗ

Λάθος. Ο ανανάς δεν έχει καμία επίδραση πάνω στα λίπη. 100 γρ. ανανά περιέχουν 13 γραμ. ζάχαρη, γι’αυτό προσοχή.

Η ΚΑΦΕΙΝΗ ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΟΝ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟ

Σωστό. Η καφεϊνη ανεβάζει ελάχιστα το μεταβολισμό.
Αν πίνετε 3 με 4 φλυτζάνια καφέ ανεβάζετε τον μεταβολισμό σας δηλαδή θα κάψετε γύρω στις 14 θερμίδες παραπάνω.

ΟΙ ΦΡΥΓΑΝΙΕΣ ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΨΩΜΙ

Λάθος. Σε ίσες ποσότητες, οι φρυγανιές είναι πιο παχυντικές από το ψωμί.

ΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΑΧΥΝΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΗΛΙΕΛΑΙΟ

Λάθος. Ολα τα λάδια έχουν την ίδια θερμιδική αξία. Διαφέρουν μόνο σε ό,τι αφορά τα λιπαρά οξέα που περιέχουν.

ΟΣΑ ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΩ ΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΒΙΤΑΜΙΝΩΝ

Λάθος. Τα θρεπτικά στοιχεία στα τρόφιμα προέρχονται από τις ίνες, τις πρωτεϊνες, τους υδατάνθρακες, τα ιχνοστοιχεία, τα λίπη και τα υγρά τους.
Τα συμπληρώματα βιταμινών και μετάλλων δεν μπορούν να αναπληρώσουν αυτά τα συστατικά πλήρως.
Οι επιστήμονες πιστεύουν οτι υπάρχουν και άλλα θρεπτικά συστατικά στις τροφές που συνεχώς ανακαλύπτουν και επομένως δεν μπορούν να τα συμπυκνώσουν σε ένα χάπι.

ΤΟ ΝΕΡΟ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΙΝΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΦΑΓΗΤΟΥ ΠΑΧΑΙΝΕΙ

Λάθος. Το νερό δεν έχει θερμίδες και γι’ αυτό δεν παχαίνει. Διαλύει μόνο τα γαστρικά υγρά και αυτό πολλές φορές δυσχεραίνει την πέψη.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΩ ΟΛΑ ΤΑ ΛΙΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ

Λάθος. Αυτό δεν είναι μόνο αδύνατο αλλά και ανθυγιεινό. Ο οργανισμός μας έχει ανάγκη 10% με 30% λίπους κατά την καθημερινή μας διατροφή.
Μόνο έτσι το σώμα μας έχει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει τις λιποδιαλυτές βιταμίνες ( A, D, E, και K) και επίσης το λίγο αυτό λίπος μας βοηθάει να διατηρήσουμε την κανονική μας θερμοκρασία.

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΧΑΝΟΥΜΕ 2-3 ΚΙΛΑ ΤΗ ΒΔΟΜΑΔΑ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΑ ΞΑΝΑΠΑΡΟΥΜΕ

Λάθος. Αν χάνουμε αργά βάρος χάνουμε σωματικό λίπος. Αν όμως ξεπεράσουμε το όριο, δηλαδή πάνω από 1,5 με 2 κιλά την εβδομάδα, είναι πολύ πιθανό να χάσετε και μυικό ιστό.
Όταν μειώνετε δραστικά την κατανάλωση θερμίδων, ο οργανισμός παθαίνει σοκ και αμύνεται απορροφώντας θερμίδες από τους μυς. Οι δραστικές δίαιτες επιβαρύνουν το μεταβολισμό, με αποτέλεσμα, στη συνέχεια να χάνετε δύσκολα βάρος και να πέσετε στο φαύλο κύκλο των αυξομειώσεων των κιλών (γιο-γιο).

ΤΟ ΛΕΥΚΟ ΨΩΜΙ, ΤΟ ΚΡΕΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ, ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΝ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΜΑΣ

Σωστό. Η υπερβολική κατανάλωση των παραπάνω προϊόντων προκαλούν καθυστέρηση των κινήσεων του εντέρου, την γνωστή δυσκοιλιότητα, γεγονός που σε συνδυασμό με τοξικές ουσίες που υπάρχουν στις τροφές , ευνοεί την εμφάνιση μιας σειράς παθήσεων του εντέρου και αυτού του ίδιου του καρκίνου.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΑΙΤΕΣ ΛΕΝΕ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΑΛΑΤΙ

Σωστό. Γιατί το αλάτι κάνει κατακράτηση “υγρών”, με αποτέλεσμα να μη μειώνεται το βάρος .